Klachtenregeling

Klacht

Bent u niet tevreden? Laat het ons weten.

De medewerkers van Vivera Sociaal Wijkteam doen elke dag hun best om jou goed te helpen. Meestal gaat dat goed. Maar het kan gebeuren dat je niet tevreden bent over de ondersteuning. Laat het ons dan weten. Zo kunnen we samen kijken naar een oplossing en leren van jouw ervaring.

Hoe kun je een klacht melden?

Er zijn drie manieren waarop je jouw klacht kunt melden:

1) Bespreek het met je contactpersoon

Neem contact op met de medewerker van Vivera Sociaal Wijkteam die jou helpt. In een persoonlijk gesprek kun je vertellen waar je niet tevreden over bent. Vaak kunnen we het zo al oplossen.

2) Neem contact op met de manager

Wil je jouw klacht liever niet met de medewerker zelf bespreken? Of is jouw onvrede na het gesprek met de medewerker niet opgelost? Dan kun je contact opnemen met de manager van het team. De manager zoekt dan samen met jou naar een oplossing. Je kunt hiervoor een mail sturen naar:  info@stzwijndrecht.nl

Vermeld in de mail:

    • Jouw naam en adres
    • Waarover je ontevreden bent
    • Wat er is gebeurd

3) Nog niet opgelost?

Lukt het niet om samen met de medewerker of manager tot een goede oplossing te komen? Of wil je jouw klacht liever bespreken met een onafhankelijke commissie? Neem dan contact op met de klachtencommissie van CBKZ.

Deze klachtencommissie werkt volgens een vaste procedure. Daarom is een reglement opgesteld. Klik hier om het regelement te bekijken.

In het reglement lees je:

    • Wie een klacht mag indienen
    • Waarover je kunt klagen
    • Hoe de behandeling van je klacht verloopt

Contactgegevens klachtencommissie

CBKZ Klachtencommissie

Antwoordnummer 570

4200 WB Gorinchem

0183 – 68 28 29

klachtencommissie@cbkz.nl

Hulp nodig bij het verwoorden van je klacht?

Vind je het lastig om je klacht te verwoorden of bespreekbaar te maken? Dan kun je gratis ondersteuning krijgen van een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Deze persoon luistert naar je en bekijkt, samen met jou, welke mogelijkheden er zijn om tot een oplossing te komen. Ze kan je helpen bij het bespreken van je klacht, het schrijven van een brief of meegaan naar een klachtgesprek. Klik hier voor meer informatie over de vertrouwenspersoon. Deze hulp is gratis.

Krijg jij of krijgt jouw kind jeugdzorg?

Jeugdstem is de organisatie van vertrouwenspersonen in de jeugdzorg. Iedereen die te maken heeft met jeugdzorg en daar vragen over heeft, kan contact met Jeugdstem opnemen voor informatie, advies of ondersteuning. Kinderen, jongeren en volwassenen kunnen met vragen of klachten naar een vertrouwenspersoon. Een vertrouwenspersoon kan meegaan naar een gesprek met de gemeente of een hulpverlener. Ook helpt de vertrouwenspersoon met het indienen van een klacht bij een klachtencommissie of bij het bezwaar maken bij de gemeente. Ondersteuning door de vertrouwenspersoon van Jeugdstem is gratis.

Je kunt Jeugdstem bereiken door gratis te bellen naar: 088 – 555 1000 of te chatten met een vertrouwenspersoon via www.jeugdstem.nl. Van maandag t/m donderdag is de chat open van 16:00 - 20:00 uur en op vrijdag van 15:00 - 17:00 uur.

Professionals die u kunnen helpen

Op de sociale kaart vindt u informatie, voor inwoners en professionals, over formele en informele organisaties rond wonen, zorg & welzijn, werk & inkomen, kinderen en jeugd.

Organisaties